ЗК Български имоти АД ще се влее в Булстрад Виена Иншурънс Груп АД, съобщиха от ръководството на дружествата на пресконференция. Очаква се процедурата по вливане да приключи в началото на 2012 г.
Мажоритарен собственик в двете дружества е австрийската Виена Иншурънс груп (ВИГ), която освен тях притежава и Булстрад Живот, здравноосигурителното дружество Булстрад Здраве и Ви Ай Джи Сървисиз България, която приема и обработва претенции за имуществени и неумуществени вреди по автомобилни застраховки на Булстрад Виена Иншурънс Груп и Български имоти.
В момента дружествата на ВИГ са с дял от 15,4% (първо място) на застрахователния пазар у нас, а само при общото застраховане делът им е 16,3% (първо място). При животозастраховането позицията е четвърта с дял от 10,5%. Данните са за първото полугодие на 2011 г.
"Целта на вливането е да се повишат приходите и намалят разходите. Още през 2007 г. се обмисляше сливане, тъй като тогава Български имоти АД бе придобито от ВИГ, но се реши да има многообразие на търговските марки, както е в Румъния, Полша и т.н.", сподели Румен Янчев, председател на Управителния съвет и Изпълнителен директор на ЗАД Булстрад Виена Иншурънс груп АД.
Стана ясно, че в момента дейностите по ликвидация са отделени във Ви Ай Джи Сървисиз България.
Също така има много хора, които са на работа и в Булстрад и в Български имоти, в това число ръководствата, вътрешния одит, маркетинга, рисковия отдел и т.н.
Единственото, което на практика е разделено, са продажбите, сподели Янчев.
Генералният изпълнителен директор на Виена иншурънс груп д-р Гюнтер Гайер сподели, че с обединението ръководството няма да бъде разфокусирано със създаването и налагането на две продуктови групи.
Целта на Булстрад е да намали дела на автомобилните застраховки в своя портфейл, като той е 63% в момента в Булстрад и 88% в Български имоти. Целта е да бъде намален до 60%. За съжаление пазарът у нас е малък и всички са длъжни да правят тези застраховки, сподели Янчев.
Той даде пример с увеличението на цената за влекачи и ремаркета (ТИР-ове) от 600 на 3 000 лв., след като станало ясно, че тези МПС правят големи щети. Веднага много от клиентите им се преместили в други компании, като преместили и застраховките КАСКО, имущество и отговорност на превозвача.
Ако спрем да правим гражданска отговорност на МПС, ще загубим 50% от другите си продажби, сподели Янчев.


Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Китай налага равносметка в Европа, като търговията става реална заплаха
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран